✅ Array - modyfikator Array (z ang. szereg) pozwala nam tworzyć kopie zaznaczonego obiektu i zapisać w taki sposób jakby to był jeden obiekt. Komendą posługujemy się następująco: zaznaczamy obiekt i z prawego menu "Properties" wybieramy "Modiffier Properties"
z "Add Modifier" wybieramy "Array"
Wszystkie zmiany które robimy na koniec muszą zostać zatwierdzone poleceniem "Apply"
zatwierdzenie zmian można wykonać też skrótem [Ctrl] + A, kiedy pojawi się menu wybieramy z niego "Visual Geometry to Mesh"
Relative Offset - zmiana względem wielkości obiektu. Wartość "1" to jednostka długość obiektu
Constant Offset - zmiana o określonej długości (niezależna od obiektu). Wartość "1" to dokładnie 1m względem poprzedniego obiektu
dzieje się tak, ponieważ przesunięcie obiektu przy użyciu modyfikatorów mnoży każde przesunięcie przez aktualną scalę. Żeby uniknąć tego problemu, musimy przed użyciem modyfikatora "Array" kliknąć [Ctrl] + A i z menu zatwierdzić skalę czyli wybrać "Apply" -> "Scale"
✅ Solidify - modyfikator który umożliwia tworzenie grubości ścian
- Even Thickness - zachowanie grubości wszystkich ścian
- Offset - ustawienie kierunku pogrubiania ścian do środka (wartość -1) i na zewnątrz (wartość 1)
- Rim Fill - Wypełnienie pustych miejsc między oryginalną ścianą a dodaną przez modyfikator Solidify
✅ Subdivision Surface - dzieli płaszczyznę na mniejsze części, im większy podział tym "smuklejszy" jest obiekt
przełączanie pomiędzy dwoma trybami:
- Simple - dzieli ściany na mniejsze
- Catmull-Clark - dzieli ściany na mniejsze i zaokrągla (wygładza) obiekt
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz