Blender - modyfikatory - Generate





 Array - modyfikator Array (z ang. szeregpozwala nam tworzyć kopie zaznaczonego obiektu i zapisać w taki sposób jakby to był jeden obiekt. Komendą posługujemy się następująco: zaznaczamy obiekt i z prawego menu "Properties" wybieramy "Modiffier Properties"


z "Add Modifier" wybieramy "Array"


Na zakładce, która nam się wyświetli możemy ustawić liczbę kopi obiektu czyli "Count" oraz przesunięcie kolejnego obiektu względem poprzedniego czyli "Factory X, Y, Z"


Wszystkie zmiany które robimy na koniec muszą zostać zatwierdzone poleceniem "Apply"


zatwierdzenie zmian można wykonać też skrótem [Ctrl] + A, kiedy pojawi się menu wybieramy z niego "Visual Geometry to Mesh"


Relative Offset - zmiana względem wielkości obiektu. Wartość "1" to jednostka długość obiektu


Constant Offset - zmiana o określonej długości  (niezależna od obiektu). Wartość "1" to dokładnie 1m względem poprzedniego obiektu 


jednoczesne zaznaczenie "Relative Offset" i "Constant Offset" sumuje wielkości


❗ Uwaga: przed skorzystaniem z modyfikatora Array należy upewnić się, że wszystkie zaznaczone obiekty maja skalę ustawioną na "1" (jeden) w przeciwnym razie wystąpi poniższy problem z przesunięciem obiektów względem siebie:



dzieje się tak, ponieważ przesunięcie obiektu przy użyciu modyfikatorów mnoży każde przesunięcie  przez aktualną scalę. Żeby uniknąć tego problemu, musimy przed użyciem modyfikatora "Array" kliknąć [Ctrl] + A i z menu zatwierdzić skalę czyli wybrać "Apply" -> "Scale"


użycie Array poprawnie skaluje obiekty względem siebie





 Solidify - modyfikator który umożliwia tworzenie grubości ścian


  • Even Thickness - zachowanie grubości wszystkich ścian
  • Offset - ustawienie kierunku pogrubiania ścian do środka (wartość -1) i na zewnątrz (wartość 1)
  • Rim Fill - Wypełnienie pustych miejsc między oryginalną ścianą a dodaną przez modyfikator Solidify





 Subdivision Surface - dzieli płaszczyznę na mniejsze części, im większy podział tym "smuklejszy" jest obiekt


każdy kolejny podział generuje nowe wierzchołki



przełączanie pomiędzy dwoma trybami:
  • Simple dzieli ściany na mniejsze
  • Catmull-Clark - dzieli ściany na mniejsze i zaokrągla (wygładza) obiekt





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz