- Dzielenie widoku na różne okna
- Poruszania po scenie
- Maksymalizowanie okna
- Informacje o zaznaczonych elementach
- Zablokowanie przed zaznaczaniem elementu
✅ Poniżej przedstawiony jest sposób dzielenie widoku na różne okna
Do stworzenia nowego widoku musimy złapać kursorem myszy za prawy górny róg okna
i przesuwając w lewo otrzymujemy takie samo okno
ustawienie znajduje się w Edit -> Preferences...
Teraz określamy jak szybko mamy poruszać się po scenie. Gravity to opcja, którą możemy włączyć na dwa sposoby :
- domyślnie checkboxem w ustawieniach
- po uruchomieniu trybu Walk, włączyć grawitacje przyciskiem [Tab].
Gravity pozwala na spadanie i zatrzymywanie się na obiektach
Teraz będąc już w naszym projekcie, jeżeli użyjemy skrótu [Ctrl] + F zobaczymy na dolnym pasu klawisze, które są przypisane do nawigowania czyli poruszania się po scenie
Jeżeli chcemy poruszać się po scenie za pomocą Walk/Fly w pierwszej kolejności musimy określić w "Preferencjach" skrót klawiszowy, który go uruchomi. Jak widać na obrazku poniżej ja wybrałem skrót [Ctrl] + F. Po tej zmianie należy zapisać "Preferencje"
Jeżeli naciśniemy [Tab] od razu zadziała grawitacja i automatycznie zaczniemy spadać. Jeżeli pod nami znajduje się obiekt zatrzymamy się na nim
Zachowanie grawitacji określamy w Module Właściwości na zakładce "Scene Properties". Domyślnie na wszystkie obiekty będzie działać przyśpieszenie ziemskie
✅ Jeżeli mając kilka otwartych widoków (okien) chcemy rozszerzyć jakieś okno na cały monitor (czyli zmaksymalizować) to najeżdżamy na nie kursorem i klikamy [ctrl] + space
✅ Informacje o tym jakie elementy mamy zaznaczone, włączamy na dolnym toolbarze prawym przyciskiem myszy "Scene Statistics"
✅ Zablokowanie przed zaznaczaniem elementu dokonujemy w oknie "Editor Type".
dodajemy nową kolumne "Selectable"
a następnie odznaczamy określony element którego nie chcemy zaznaczać
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz