✅ Stworzenie wspólnej konstrukcji która rotuje się wokół swoich krawędzi
1. w trybie edycji [Tab] ustawiamy "3d kursor" w środku krawędzi sześcianu
3. po zaznaczeniu obiektu, tworzymy kopie sześcianu skrótem [Ctrl] +D
5. ustawiamy w prawym "Panelu Właściwości" 180 stopni
6. tworzymy kopie kolejnych sześcianów używając skrótu [Ctrl] +D i ustawiając "Parent" odpowiednio pomiędzy "1" i "2" a "2" i "3" sześciokątem
7. efekt jest tak jak poniżej, możemy dynamicznie zmieniać położenie sześcianów wobec siebie
✅ Stworzenie kuli z kolcami
1. przed skalowaniem musimy wybrać "Pivot Point" czyli w tym wypadku punkt skalowania jako "Individual Origins"
3. wybieramy z klawiatury S czyli skalowanie i klikamy 0, czyli punkt do którego będą się skalować wszystkie zaznaczone przednie ściany
1. wybieramy skrót [Shift] + A i z menu wybieramy "ico Sphere"
2. w menu "Add Ico Sphere" ustawiamy "Subdivision" na 3
3. w trybie edycji [Tab], zaznaczamy pojedynczy punkt
5. wybieramu z menu "Pivot Point": Individual Origins
6. naciskamy "E" (Extrude) i przesuwamy zaznaczony sześciokąt do środka figury
8. wybieramy z menu "Edge" -> "Bevel Edges"
11. zatwierdzamy zmiany
13. zaznaczamy obiekt i klikamy PPM (Prawy Przycisk Myszy) następnie wybieramy z menu "Object Context Menu" -> "Shade Smooth"
14. na zakładce "Material Properties" ustawiamy chropowatość czyli "Roughness" na wartość zbliżoną do zera. Uzyskujemy dzięki temu większy połysk kuli
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz