Blender - ciekawe konstrukcje


 


 Stworzenie wspólnej konstrukcji która rotuje się wokół swoich krawędzi

1. w trybie edycji [Tab] ustawiamy "3d kursor" w środku krawędzi sześcianu


2. w trybie "Selected Object" ustawiamy środek figury w miejscu "3d kursora"


3. po zaznaczeniu obiektu, tworzymy kopie sześcianu skrótem [Ctrl] +D


4. wybieramy z klawiatury litere "R" (rotacja) i "X" , czyli rotowanie wokół osi X


5. ustawiamy w prawym "Panelu Właściwości" 180 stopni


6. tworzymy kopie kolejnych sześcianów używając skrótu [Ctrl] +D i ustawiając "Parent" odpowiednio pomiędzy "1" i "2" a "2" i "3" sześciokątem


7. efekt jest tak jak poniżej, możemy dynamicznie zmieniać położenie sześcianów wobec siebie




 Stworzenie kuli z kolcami

1. przed skalowaniem musimy wybrać "Pivot Point" czyli w tym wypadku punkt skalowania jako "Individual Origins"


2. wybieramy z klawiatury E czyli Extrude (wytłoczenie)



3. wybieramy z klawiatury S czyli skalowanie i klikamy 0, czyli punkt do którego będą się skalować wszystkie zaznaczone przednie ściany





 Stworzenie kuli z wgłębieniem

1. wybieramy skrót [Shift] + A i z menu wybieramy "ico Sphere"




2. w menu "Add Ico Sphere" ustawiamy "Subdivision" na 3



3. w trybie edycji [Tab], zaznaczamy pojedynczy punkt 





4. wybieramu z menu "Transformation orientation": Normals
5. wybieramu z menu "Pivot Point": Individual Origins
6. naciskamy "E" (Extrude) i przesuwamy zaznaczony sześciokąt do środka figury


7. zaznaczamy krawędzie sześciokąta



8. wybieramy z menu "Edge" -> "Bevel Edges"


powstaje dodatkowe "wgłębienie"


9.  z "Modułu Właściwości" wybieramy "Modifier Properties" -> "Subdivide Surface"



11. zatwierdzamy zmiany

13. zaznaczamy obiekt i klikamy PPM (Prawy Przycisk Myszy) następnie wybieramy z menu "Object Context Menu" -> "Shade Smooth"


14. na zakładce "Material Properties" ustawiamy chropowatość czyli "Roughness" na wartość zbliżoną do zera. Uzyskujemy dzięki temu większy połysk kuli
 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz